Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Mentoring biznesowy – przewodnik po życiu

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Mentoring to nowy sposób na przekazywanie wiedzy. Szczególnie doceniany jest on w środowisku biznesowym, które coraz chętniej po niego sięga.
Mentoring biznesowy – przewodnik po życiu

Co to jest?

Mentoring biznesowy to metoda nauki nastawiona przede wszystkim na poszerzanie umiejętności praktycznych. Jest uważana za jedną z najefektywniejszych, głównie przez wzgląd na szczególne relacje między jej uczestnikami. Mentor pełni rolę nauczyciela i doradcy, zaś uczeń, określany  mianem mentorowanego, skupiony jest na poszerzeniu swoich kompetencji. W biznesie istnieją dwa rodzaje mentoringu: zewnętrzny i wewnętrzny.

Cechy dobrego mentora

Nie każdy nadaje się na mentora. Idealny kandydat musi cechować się bogatym doświadczeniem. Mentor w swoim życiu był świadkiem upadku i powstania niejednej firmy. Popełnił mnóstwo błędów, z których wyciągnął wnioski, dzięki czemu stale się samodoskonalił.

Niezależnie od swojej wiedzy, musi posiadać kilka szczególnych cech, które pomogą mu w pracy. Pamiętajmy, że mentor nieustannie ma kontakt z drugim człowiekiem. Właśnie z tego powodu musi on: lubić pracę z ludźmi, być cierpliwym, komunikatywnym. Nie powinien dawać się ponieść emocjom. Mentora cechuje również  otwartość, szczerość oraz chęć ciągłej pogłębiania swojej wiedzy oraz dzielenia się nią.

Mentoring biznesowy zewnętrzny

W przypadku mentoringu zewnętrznego mamy do czynienia z osobą spoza firmy. Z takiej formy współpracy korzystają głównie młodzi przedsiębiorcy, chcący usłyszeć dobre rady na samym początku swojej drogi na rynku. Jednak mentoring nie jest zarezerwowany wyłącznie dla nich. Również małe firmy, które trafiły na poważny problem, chętnie posiłkują się usługami bardziej doświadczonych kolegów po fachu.

Należy pamiętać, że wiedza, jaką posiada mentor, nie sprawi, że wszystkie problemy naszej firmy zostaną rozwiązane. Mentor daje narzędzia służące osiągnięciu celu. Jak zostaną wykorzystane zależy już tylko od mentorowanego.

Mentroing wewnętrzny

Są przedsiębiorstwa, które nie potrzebują korzystać z pomocy osób trzecich, ponieważ same dysponują wystarczającymi zasobami ludzkimi. W firmach zatrudniających dziesiątki czy nawet setki pracowników z pewnością znajdzie się kilka osób posiadających cechy dobrego mentora.

Im szybciej takiej osobie zostaną przydzieleni uczniowie, tym większa będzie korzyść dla spółki. Należy jednak pamiętać, że mentor nie powinien być bezpośrednim przełożonym mentorowanego. Współpraca między takimi osobami przyniesie słabszy efekt niż między niepowiązanymi pracownikami. W ty drugim przypadku łatwiej o naturalność oraz otwartość między obiema stronami.

Korzyści dla każdego

Relacja między mentorem a uczniem w niczym nie przypomina relacji znanej ze szkoły. Mentoring biznesowy to współpraca dwóch dorosłych osób, z których każda ma swój bagaż doświadczeń. Jednak mentoring jest metodą nauki, w której obie osoby zyskują, uczeń dodatkowe umiejętności, mentor kompetencje merytoryczne.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


MR



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 103332
Dzisiaj
Środa 24 kwietnia 2024
Imieniny
Bony, Horacji, Jerzego

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl