Na koniec pracy poproś o jej ocenę
Najprostszym sposobem na dowiedzenie się, czy klient jest zadowolony, jest zapytanie go o to. Oczywiście są osoby, które nigdy nie powiedzą nam wprost, że są rozczarowane, ale jeśli coś im się nie spodobało, mają okazję się tym z nami podzielić. Pytanie wprost jest znacznie skuteczniejsze, niż proszenie o opinię na stronie, bo tam możemy sobie to zwyczajnie ignorować, a trochę głupio byłoby przejść obok nas i niczego nie odpowiedzieć. Jeśli chcemy znać odpowiedzi na interesujące nam pytania, musimy zadać je w miarę głośno i w prosty sposób. Dzięki temu więcej klientów zostawi u nas swoją ocenę.
Zachęcaj klientów do oceniania w social mediach
Na Facebooku można oceniać profil firm, do czego możesz zachęcić. Ma to parę minusów, bo nie możesz usunąć niepochlebnych opinii, ale jeśli wykonujesz swoją pracę porządnie, a jednocześnie aktywnie działasz na swoim profilu na social mediach, to takie oceny mogą przyciągnąć do Ciebie nowych klientów i zapewnić Ci wiarygodność. NA Instagramie co prawda nie ma ocen, ale są komentarze i polubienia. Im większy ruch generujesz na swoim profilu, tym wyraźniej widać, że jesteś godnym zaufaniu przedsiębiorcą. A klient, który nam ufa, automatycznie będzie z nas bardziej zadowolony i chętniej do nas wróci.
Zwróć uwagę na to, ilu klientów do Ciebie wraca
Jeśli nie masz żadnej możliwości wypytania klientów o ich ocenę naszej pracy, możesz posłużyć się innym, dość znaczącym czynnikiem: ilu z nich do Ciebie wraca. Niezadowolona osoba w życiu nie wróci do sklepu, który się jej nie spodobał, chyba że lubi się od czasu do czasu pomęczyć albo chce dręczyć obsługę. Zadowolony klient z kolei chętnie wraca, nawet jeśli nie zamierza niczego kupować, po prostu, żeby pobyć w atmosferze, która mu odpowiada. Przyglądaj się klientom, którzy Cię odwiedzają i na ich podstawie określ, czy są oni raczej zadowoleni, czy może czas zacząć ulepszać jakość naszych usług.
Źródło: MEDIA CLICK WROCŁAW