Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Jak zmierzyć zadowolenie naszych klientów?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dziś stały klient to klucz do sukcesu i musimy walczyć o każdego z nich. Nie jest to jednak łatwe bez danych. W końcu jeśli nie wiemy, ilu z nich naprawdę jest zadowolonych z naszej działalności, nie możemy oszacować, ilu z nich do nas wróci. Możemy jednak takie dane pozyskiwać, trzeba tylko wiedzieć, gdzie ich szukać. Na do każdego z wymienionych niżej narzędzi ma dostęp każdy z nas i nie musimy być do tego informatykami.
Jak zmierzyć zadowolenie naszych klientów?

Na koniec pracy poproś o jej ocenę

Najprostszym sposobem na dowiedzenie się, czy klient jest zadowolony, jest zapytanie go o to. Oczywiście są osoby, które nigdy nie powiedzą nam wprost, że są rozczarowane, ale jeśli coś im się nie spodobało, mają okazję się tym z nami podzielić. Pytanie wprost jest znacznie skuteczniejsze, niż proszenie o opinię na stronie, bo tam możemy sobie to zwyczajnie ignorować, a trochę głupio byłoby przejść obok nas i niczego nie odpowiedzieć. Jeśli chcemy znać odpowiedzi na interesujące nam pytania, musimy zadać je w miarę głośno i w prosty sposób. Dzięki temu więcej klientów zostawi u nas swoją ocenę.

Zachęcaj klientów do oceniania w social mediach

Na Facebooku można oceniać profil firm, do czego możesz zachęcić. Ma to parę minusów, bo nie możesz usunąć niepochlebnych opinii, ale jeśli wykonujesz swoją pracę porządnie, a jednocześnie aktywnie działasz na swoim profilu na social mediach, to takie oceny mogą przyciągnąć do Ciebie nowych klientów i zapewnić Ci wiarygodność. NA Instagramie co prawda nie ma ocen, ale są komentarze i polubienia. Im większy ruch generujesz na swoim profilu, tym wyraźniej widać, że jesteś godnym zaufaniu przedsiębiorcą. A klient, który nam ufa, automatycznie będzie z nas bardziej zadowolony i chętniej do nas wróci.

Zwróć uwagę na to, ilu klientów do Ciebie wraca

Jeśli nie masz żadnej możliwości wypytania klientów o ich ocenę naszej pracy, możesz posłużyć się innym, dość znaczącym czynnikiem: ilu z nich do Ciebie wraca. Niezadowolona osoba w życiu nie wróci do sklepu, który się jej nie spodobał, chyba że lubi się od czasu do czasu pomęczyć albo chce dręczyć obsługę. Zadowolony klient z kolei chętnie wraca, nawet jeśli nie zamierza niczego kupować, po prostu, żeby pobyć w atmosferze, która mu odpowiada. Przyglądaj się klientom, którzy Cię odwiedzają i na ich podstawie określ, czy są oni raczej zadowoleni, czy może czas zacząć ulepszać jakość naszych usług.

Źródło: MEDIA CLICK WROCŁAW

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


MR



o © 2007 - 2021 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 117820