Kolejkowo to największe kolejowe makiety w Polsce przedstawiające rzeczywistość w 25 -krotnym pomniejszeniu. Jeżdżące pociągi, samochody, tramwaje, pływające statki i ruchome, interaktywne scenki. Cudowny świat w miniaturze okraszony szczyptą humoru. Obecnie posiada dwie lokalizacje: we Wrocławiu w Sky Tower i w Gliwicach.
- Kolejkowo dynamicznie się rozwija, stąd potrzeba stworzenia nowoczesnej modelarni. Budynek nazywamy modelarnią, ale będą mieścić się w nim również główne biura Kolejkowa oraz miejsce przeznaczone na warsztaty modelarskie. Wszyscy chetni będa poznawali tajniki modelarstwa i powstawania makiet tematycznych Kolejkowa - mówi Jakub Paczyński, Prezes Zarządu Kolejkowa
Kolejkowo planuje otworzyć wystawy makiet kolejowych w największych miastach Polski.Już przygotowywane są elementy ekspozycji do warszawskiego czy gdańskeigo Kolejkowa. Główne projekty makiet będą powstawać właśnie w tworzonej modelarni w Jeleniej Górze. Docelowo pracować w niej będzie 20 modelarzy, a pracownia wyposażona będzie w najnowocześniejsze urządzenia wspomagające ich pracę.
Powierzchnia działki przeznaczonej pod budowę modelarni wynosi 10 883,00 m2, powierzchnia zabudowy budynku to 975,12 m2 w tym powierzchnia użytkowa 868,46 m2.
W parterowym budynku przewidziano strefę wejściową, salę warsztatową, salę wystawową oraz salę pokazową, część biurową, salę konferencyjną, pomieszczenia dla pracowników,
a także zaplecze magazynowe, techniczne oraz gospodarcze.
Sala produkcji makiet będzie miał powierzchnię 500m2 i jak tłumaczy Jakub Paczyński będzie można na niej zobaczyć np. figurkę od wykonania modelu, zrobienia formy po odlanie w żywicy i pełne malowanie. Podobnie z budynkami na makiecie, czyli od sporządzenia dokumentacji fotograficznej i pomiaru, zaprojektowania, wycinania, malowania, wykonania elementów jak np. okna, rzeźby. – Każdy odwiedzający modelarnię będzie mógł poznać nawet proces tworzenia krajobrazu makiety, dodawania pełnej elektroniki czy uruchamiania pełnego sterowania pociąganiami – dodaje.
Budowa rozpoczęła się w styczniu tego roku. Dzięki intensywnie prowadzonym robotom zakończenie prac planowane jest na lipiec 2023 roku. Drugi etap prac zaplanowany jest na czerwiec 2024 roku i wtedy tworzony będzie zaaranżowany roślinnością i instalacjami artystycznymi park, po którym będą jeździły miniaturowe pociągi, wożące odwiedzających turystów.