W lesie na trasie prowadzącej w stronę Szczedrzykowic brygada z Małopolski pracuje nad wzmacnianiem wału, który zaczął niedawno się osuwać. - Zrobimy tu schody tłuczniowe – wyjaśniają pracownicy. – Posłuży nie tylko do wzmocnienia wału, ale i do zapewniania odpływu wody.
Od kilku tygodni jest wzmacniany wał przy torach prowadzących w stronę Szczedrzykowic. Fot. WFP
W październiku umieszczono na trasie pale, które posłużą do montażu słupów i sieci trakcyjnej. W tym celu potrzebny był demontaż jednego z torów na trasie Wrocław-Legnica. Zakres robót na 10-kilometrowym odcinku obejmuje prace torowo-odwodnieniowe, elektroenergetyczne, inżynieryjne i budowlane oraz instalację urządzeń automatyki kolejowej. Koszt całego zadania wynosi 32,9 mln euro. Prace powinny zostać zakończone do września 2009 roku.
Fot. WFP
- Projekt przewiduje również modernizację stacji kolejowych w Malczycach i Środzie Śląskiej – mówi radny powiatowy Marek Majerowski. – Na razie trudno powiedzieć, kiedy to się stanie, ponieważ nie ogłoszono jeszcze przetargów na wyłonienie wykonawców. Stacja w Malczycach była kiedyś ważnym punktem węzłowym. Świadczy o tym choćby fakt, ze jest tu jedyne na trasie Wrocław-Legnica podziemne przejście. Kiedyś jeździły stąd również pociągi do Jawora i Jaworzyny Śląskiej. Zlikwidowano je jednak wiele lat temu, a tory zarosły już trawą.
W ciągu najbliższych dwóch lat malczycką stację czeka gruntowny remont. Fot. WFP
Przeprowadzana właśnie modernizacja pozwoli rozwijać zwiększy komfort i szybkość jazdy. Pociągi osobowe będą mogły rozwijać szybkość do 160 kilometrów na godzinę (dziś maksymalna prędkość to 120 km). Podróż z Wrocławia do Legnicy powinna więc trwać nie dłużej niż 30 minut, an ie jak teraz 45-50 minut.