Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Kontrowersyjna przebudowa drogi 94?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Biorąc pod uwagę rozwiązania proponowane przez wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, można się tylko cieszyć, że droga od koncepcji do jej realizacji jest dość długa.

Grzegorz Aulich, naczelnik Wydziału Dokumentacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu, gościł na sesji Rady Miejskiej w Środzie Śl. 31 stycznia. Wizyta związana była z planowaną przebudową drogi krajowej 94 Wrocław-Krzywa, przecinającą na terenie powiatu gminy Miękinia, Środa Śl. i Malczyce, będącej również częścią średzkiej obwodnicy miejskiej.

W chwili, kiedy autostrada A-4 stanie się drogą płatną, droga 94 stanie się tzw. drogą przejazdu alternatywnego, dla kierowców chcących uniknąć opłat. Nieunikniony znaczny wzrost natężenia ruchu pociąga za sobą konieczność modernizacji drogi. Planowany koszt 4,5 km odcinka Mazurowice-Wilczków to 17 mln 646 tys. zł, Wilczków-Środa Śl. to 6,4 km i 11 mln 26 tys. zł i Środa Śl.-Wrocław 17,5 km, ponad 80 mln zł.

Na żadnym ze skrzyżowań obwodnicy Środy Śl. drogowcy nie przewidują budowy ronda. – Nie po to buduje się obwodnice, by ruch na nich spowalniać na każdym skrzyżowaniu – wyjaśnił Grzegorz Aulich, tłumacząc także, że budowanie rond uzasadnione jest na skrzyżowaniach o równomiernym natężeniu ruchu.

Całkowitą dezaprobata przyjęto informację o zamiarze likwidacji tego bezkolizyjnego wjazdu do miasta od strony Wrocławia.

Podmiotowo potraktowano pieszych chcących przejść przez obwodnicę idąc z lub do Ogrodnicy. Musieliby oni nadkładać spory kawałek drogi, bo skorzystać z jedynego w tym rejonie przejścia dla pieszych, na wysokości ul. Reymonta. Z myślą o nich drogę ogrodnicką z ul. Reymonta miałby połączyć biegnący równolegle do drogi 94, oddalony od niej, chodnik. Ekrany wyciszające planowane są wzdłuż średzkiej strony obwodnicy, ale dopiero od mostu na Średzkiej Wodzie. Jak zapewnił Aulich, możliwe jest także pociągnięcie ich na najdalszym odcinku ul. Legnickiej, gdzie domy stoją tuż przy drodze.

O ile z aprobatą spotkała się informacja o sygnalizacji świetlnej planowanej na wylocie z miasta w stronę Ciechowa, o tyle z całkowitą dezaprobata przyjęto informację o zamiarze likwidacji obecnego bezkolizyjnego wjazdu do miasta od strony Wrocławia (przy Coca-Coli – przyp. red.).

W to, że skrzyżowania na średzkiej obwodnicy wymagają modernizacji, zmiany organizacji ruchu i zwiększenia bezpieczeństwa zarówno kierowców jak i pieszych, nie wątpi nikt. Biorąc jednak pod uwagę rozwiązania przedstawione przez Grzegorza Aulicha, można się tylko cieszyć, że droga od koncepcji do jej realizacji jest dość długa i wyboista. - Jeśli ta przebudowa ma tak wyglądać, to lepiej, żeby wszystko został tak jak jest teraz – i z tą opinią trudno się nie zgodzić.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


AS



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 2701
Dzisiaj
Poniedziałek 29 kwietnia 2024
Imieniny
Hugona, Piotra, Roberty

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl