Zgodnie z wprowadzanymi zmianami w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych powinno zostać określone:
1.Strony umowy, w tym nazwa, adres i siedziba dostawcy usług,
2.Rodzaj świadczonych usług,
3.Termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia świadczenia,
4.Okres, na jaki została zawarta umowa,
5.Pakiet taryfowy,
6.Sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje usług
7.Okres rozliczeniowy,
8.Tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia.
W regulaminie świadczenia usług muszą znaleźć się informacje tj.:
1.Dane dotyczące jakości usług,
2.Zakres obsługi serwisowej,
3.Sposób i termin rozwiązania umowy,
4.Zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty, zasady i tryb składania reklamacji,
5.Informacje o polubownych sposobach rozwiązywania sporów,
6.Sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach usług serwisowych.
Nowością jest również uregulowanie zmian umowy lub taryfy na odległość. Zmieniając warunki umowy, dostawca usług ma obowiązek utrwalić rozmowę telefoniczną z klientem (nagranie należy przechowywać 12 miesięcy) oraz potwierdzić zmiany na piśmie w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia zmian.
Zgodnie z nowelizacją ustawy, konsument może przenosić numer do innego operatorowa bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Procedura przenoszenia numerów została znacznie uproszczona, a czas rozpatrzenia wniosków o przeniesienie skrócony.
Przypominamy dane teleadresowe Powiatowego Rzecznika Konsumentów: Starostwo Powiatowe w Środzie Śląskiej, ul. Wrocławska 2, II piętro, pokój nr 67, tel. (0 71) 317 56 46 wew. 44, e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat-sredzki.pl