- Powołanie Rzecznika Praw Pacjenta ma nam pomóc być szpitalem przyjaznym zarówno dla pacjentów jak i ich rodzin. Pierwszym krokiem „ku pacjentowi” było uruchomienie dyżurów lekarzy rodzinnych na izbie przyjęć podczas weekendów, teraz z myślą o pacjentach powołujemy ich rzecznika - wyjaśnia Janina Hulacka, kierownik NZOZ-u Średzkie Centrum Medyczne.
Obowiązki rzecznika zostały powierzone pani Annie Suszyło – pracownikowi NZOZ-u. Oznacza to, że do swoich dotychczasowych zadań od 1 marca musiała dodać m.in.: kontrolę przestrzegania praw pacjenta, podejmowanie działań interwencyjnych, wskazanie trybu postępowania oraz współpracować z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i Biurem Praw Pacjenta przy Ministerstwie Zdrowia.
Średzki Rzecznik Praw Pacjenta będzie przyjmował w czwartek i piątek od godz. 12.00 do 14.00, w części administracyjnej tj. na II piętrze w budynku przychodni.