Program Zielone Biuro to oferta zarówno dla przedsiębiorstw i urzędów, jak też szkół i organizacji pozarządowych - wszystkich, którzy w codziennej działalności biurowej zużywają dużo energii, materiałów oraz produkują odpady. Program ma na celu pomóc organizacjom obniżyć koszty funkcjonowania swojego biura poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań, które przyczyniają się do zmniejszenia oddziaływania biura na środowisko. Dowodem osiągnięcia dobrego poziomu zarządzania jest certyfikat Zielonego Biura oraz sprawnie i oszczędnie funkcjonujące biuro.
Inicjatorem "Zielonego Biura" jest Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, która od 1997 r. współpracuje z organizacjami pozarządowymi, agendami rządowymi i samorządowymi oraz z biznesem w zakresie wdrażania praktycznych działań służących poprawie stanu środowiska naturalnego.
Zielone Biuro jest częścią Programu Czysty Biznes, który od 1998 r. wspomaga małe i średnie firmy w podejmowaniu praktycznych działań proekologicznych, przyczyniających się do wzrostu ich konkurencyjności na rynku.
Co daje członkostwo w Programie Zielone Biuro:
* obniżenie kosztów funkcjonowania dzięki bardziej racjonalnej gospodarce materiałami, energią, wodą i odpadami,
* ograniczenie zanieczyszczenia środowiska,
* bardziej świadome i praktyczne przestrzeganie obowiązujących przepisów ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, wprowadzanie nowych rozwiązań technicznych i technologicznych,
* wykorzystywanie ochrony środowiska do usprawnienia zarządzania biurem,
* wizerunek biura przyjaznego dla środowiska - pomocny w zdobyciu nowych, wrażliwych ekologicznie klientów,
* udział w ogólnopolskiej inicjatywie - platforma wymiany doświadczeń, reprezentacja na różnych szczeblach, możliwości współpracy, wspólna promocja.