Prowadzone w Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa „Salamandra” zajęcia pogłębiły wiedzę uczniów z koła fizyczno – chemicznego w trzech różnych zakresach: gleby, wody i ochrony przyrody w Polsce.
W laboratoriach uczniowie zapoznali się ze strukturą i układem gleby, określali jej właściwości, badali ilość szacunkową wapnia, za pomocą obserwacji mikroskopowych ustalali skład mineralogiczny różnych rodzajów gleb.
Kolejne zajęcia poświęcone były wodzie. Młodzież określała zapach próbek wody metoda organoleptyczną, oznaczała barwę i pH próbek. Następnie wykonano badania zawartości azotanów, fosforanów oraz związków organicznych w wybranych próbkach wody, a także oznaczono twardość całkowitą.
Na koniec warsztatów w sali wystawowej odbyły się zajęcia na temat form ochrony przyrody w Polsce. Uczniowie rozpoznawali gatunki chronione i zagrożone wyginięciem charakterystyczne dla Parku Krajobrazowego „Chełmy”, następnie wykorzystywali zdobytą wiedzę wypełniając karty pracy.
Ćwiczenia z pewnością rozbudziły pasję badawczą uczniów, przyczyniły się do rozwijania zainteresowań oraz realizacji celu szczegółowego projektu – podniesienie kompetencji uczniów i uczennic w zakresie nauk przyrodniczo – matematycznych.