Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Miękinia
Uczą się mówić i wysławiać

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Projekt „Akademia młodych inżynierów – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z gminy Miękinia” przyczynił się do zainteresowania rodziców problemem rozwoju mowy i wymowy własnego dziecka.

- Nauka poprawnej wymowy uczniów oraz rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych jest bardzo istotna i dlatego moje zajęcia logopedyczne, które prowadzę w Szkole Podstawowej w Mrozowie w klasach I – II są ciekawe, różnorodne i celowe. Zależy mi na osiągnięciu przez uczniów powodzenia w szkole, na miarę swoich możliwości oraz rozwinięciu sprawności strony artykulacyjnej, gramatycznej i leksykalnej mowy – mówi Małgorzata Frącek.

Uczniowie są zmotywowani do pracy nad własnym rozwojem mowy i myślenia. Systematycznie i chętnie uczęszczają na zajęcia, wykonując ćwiczenia i zadania logopedyczne, są otwarci, zaangażowani i aktywni. Ponadto rozwinęli umiejętność komunikowania się z rówieśnikami oraz dorosłymi z bliższego i dalszego otoczenia. Rodzice współpracują z nauczycielką, interesują się osiągnięciami swoich dzieci, otrzymują instruktaż do pracy z uczniem w domu oraz informację o skorzystaniu z dalszej terapii neurologicznej, laryngologicznej, ortodontycznej lub innej specjalistycznej pomocy. Niektórzy z nich systematycznie, bezpośrednio obserwują pracę podczas zajęć logopedycznych, co pozwala im na utrwalenie wymowy poszczególnych głosek z dzieckiem w domu. Opracowane przez Małgorzatę Frącek zadania domowe są wykonywane poprawnie, starannie i estetycznie.

- Wszyscy uczniowie sprawnie wykonują ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, słuchowe, ortofoniczne i logorytmiczne, a podczas zajęć są skoncentrowani, wyciszeni i z uwagą wykonują poszczególne polecenia. Znacznej poprawie uległa artykulacja, fleksja i składnia uczniów. Ponadto wzbogacił się słownik bierny i czynny dzieci, poprawiło się rozumienie mowy, co z kolei przyczyniło się do redagowania przez nie ciekawych, swobodnych wypowiedzi w mowie i piśmie – dodaje Małgorzata Frącek.

Wśród uczniów rozwinęła się pamięć, percepcja i wyobraźnia słuchowa. Praca nad kształtowaniem artykulacji i słuchu fonematycznego korzystnie wpłynęła nie tylko na poprawę artykulacji i pamięci słuchowej, ale również przyczyniła się do zmotywowania uczniów do nauki czytania. Wykonywanie ćwiczeń wykształciło u wielu uczniów umiejętność dokonywania wyboru i szybkiego podejmowania decyzji oraz umiejętność kontrolowania emocji.

Ciekawym obszarem działań w ramach programu są ćwiczeniach logorytmiczne. Są to zadania doskonalące orientację w schemacie ciała i w przestrzeni, ćwiczenia komunikacji pozawerbalnej, ćwiczenia i zabawy rozwijające wyobraźnię i kreatywność, zabawy relaksacyjne oraz zadania na kreatywność i inteligencję przestrzenno – czasową. Przyczyniają się one nie tylko do rozwoju koncentracji, uwagi, pamięci i wyobraźni, ale też do wzmocnienia wiary we własne możliwości i przekonania o własnej wartości.

- Dyrektor szkoły Agata Czarnecka stworzyła mi w szkole bardzo dobre warunki do pracy. Mam możliwość korzystania z trzech pomieszczeń: z estetycznie urządzonej sali lekcyjnej, w której organizuję zajęcia logopedyczne, z biblioteki, w której zaaranżowałam kącik logopedyczny oraz z sali gimnastycznej, w której organizuję zajęcia logorytmiczne – mówi Małgorzata Frącek.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


Opr. MG



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 61761
Dzisiaj
Sobota 4 maja 2024
Imieniny
Floriana, Michała, Moniki

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl