Projekt Fundacji 4H jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju Zasobów Ludzkich. Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach jest realizatorem tego projektu. Cel programu to przeprowadzenie przez szkołę dodatkowych zajęć wyrównawczych z matematyki w wymiarze 80 godzin. Szkoła wdraża program rozwoju ukierunkowany na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów mających trudności w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia prowadzone są w 15 osobowej grupie w oparciu o materiały dydaktyczne opracowane dla potrzeb projektu. Aktywne metody pracy angażujące ucznia, rodzica i nauczyciela przynoszą wymierne rezultaty w postaci: programów rozwojowych, nowych narzędzi uczenia matematyki i zmniejszeniu ilości uczniów mających trudności w matematyce.
Dzieci chętnie zostają na te zajęcia, które prowadzone są poprzez zabawę,
a nauka matematyki staje się wtedy ciekawa i interesująca. - Poznaną wiedzę matematyczną stosujemy w różnych grach, krzyżówkach oraz na praktycznych przykładach życia codziennego - mówi Maria Jadach, nauczycielka realizująca projekt w SP w Kostomłotach. - Podczas zajęć wszyscy uczniowie są aktywni, rozumieją i akceptują wspólne działania. Dyskutujemy, a każdy uczeń ma świadomość wkładu własnej pracy w rozwiązywany problem.
Fot. WFP
Realizując działania projektu młodzież uzyskuje lepsze oceny, a poprzez zrozumienie podstaw matematyki ma możliwość łatwiejszego uczenia się przedmiotów ścisłych. Wymierne postępy w nauce, łatwiejsze przyswajanie zrozumiałego materiału podnoszą samoocenę, a także zachęcają do dalszej nauki i wyrównują szanse edukacyjne dzieci wiejskich.