Celem, który przyświecał organizacji tego przedsięwzięcia, było przede wszystkim popularyzowanie języka niemieckiego wśród młodzieży szkolnej oraz rozwijanie zainteresowań wiedzą o kulturze, geografii, literaturze i życiu codziennym w krajach niemieckiego obszaru językowego.
Program „Dni niemieckich” był bardzo ciekawy i obfitował w różne atrakcje dla uczniów na różnych poziomach nauczania. Największym zainteresowaniem cieszył się projekt „Mein Lieblingsessen”, podczas którego uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności kulinarne oraz zorganizowali profesjonalne studio kulinarne. Każda z pięciu grup pracowała nad określonym zadaniem, np. nad odpowiednim doborem artykułów spożywczych do deserów lodowych oraz stworzeniem własnego niepowtarzalnego przepisu na deser. Uczniowie klasy VI A podczas zabawy w studio kulinarne wykonali desery lodowe, następnie nastąpiła ich degustacja i przedstawienie przez lidera grupy własnej ekipy kucharskiej, podanie składników oraz sposobu wykonania deseru w języku niemieckim. Na zakończenie prezentacji uczniowie najczęściej opowiadali różne anegdoty i przygody związane z realizacją projektu. W trakcie przebiegu projektu uczniowie posługiwali się różnymi źródłami informacji. Do swoich prac wykorzystali słowniki leksykalno – gramatyczne, ilustracje, przepisy z niemieckich artykułów czytelniczych oraz książek kucharskich, jak również skarbnicę informacji - internet. Zwycięską grupą okazała się ekipa kucharska Dominika Budy – lidera zespołu, którą pozostali uczestnicy projektu nagrodzili największymi owacjami. Na zakończenie projektu uczniowie zorganizowali ekspozycję szkolną ze zdjęciami z przebiegu imprezy.
Kolejnym ciekawym wydarzeniem w trakcie „Dni niemieckich” był turniej klas IV, którzy mięli za zadanie wykonać drzewo genealogiczne członków rodziny ze szczegółowym ich opisem w języku niemieckim. Podczas konkursu uczniowie prezentowali wysoki poziom. Sprawnie posługiwali się słownictwem czynnym oraz materiałem leksykalno - gramatycznym z kręgu tematycznego „Meine Familie”, obowiązującego w trakcie trwania konkursu. Bezbłędnie odmieniali czasowniki haben i sein oraz przymiotników charakteryzujących osoby. Błędy, które uczniowie popełniali w pracach, dotyczyły głównie końcówek odmiany czasownika oraz znaków interpunkcyjnych. Po zakończeniu konkursu odbyła się ekspozycja szkolna z prac konkursowych.
„Dni niemieckie” obfitowały również w atrakcje dla najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej, mianowicie uczniów klas I oraz II. Konkurs na „Najpiękniejszy zeszyt ćwiczeń” okazał się strzałem w dziesiątkę. Najmłodsi prezentowali własne zeszyty ćwiczeń oraz przedstawiali mały repertuar z całorocznej nauki, najczęściej wiersz i piosenkę lub parę słów o sobie. Laureatem konkursu została Jagoda Miśkiewicz, nagrodzona największymi brawami przez klasę.
Nie zabrakło również zmagań z gramatyki. Klasa II B brała udział w konkursie gramatycznym „Grammatik? Kein Problem!”/odmiana czasownika. Podczas konkursu uczniowie wykazali się bardzo dobrą znajomością reguł i struktur gramatycznych z zakresu odmiany czasowników regularnych oraz odmiany czasowników posiłkowych: haben i sein. Laureatką konkursu została uczestniczka kółka z języka niemieckiego Weronika Stasiewska, która zdobyła maksymalną ilość punktów - 49. Podczas konkursu dostrzeżono mały „talent”, w osobie Bogdana Jarzyło, który zajął II miejsce.
Wszyscy uczestnicy „Dni niemieckich” zostali wyróżnieni i nagrodzeni słodkościami oraz zapewnieniem koordynatorki, organizacji kolejnych „Dni niemieckich” w przyszłym roku szkolnym.