- Posiadanie własnego logo to coraz powszechniejsza praktyka. My również chcemy posiadać symbol - znak, który scharakteryzuje i zjednoczy naszą społeczność i będzie wykorzystywanym w mniej oficjalnych przedsięwzięciach – tak organizację konkursu uzasadniał starosta Sebastian Burdzy.
Konkurs był szeroko promowany m.in. w branżowych serwisach takich jak artserwis czy konkursykratywne, prasie, a także w szkołach graficznych i plastycznych. W efekcie tego do średzkiego starostwa w terminie dotarły trzydzieści trzy prace. W pierwszej kolejności czeka je ocena formalna. Gdy przejdą ją pozytywnie, projekty oceni jury konkursu powołane przez zarząd powiatu. Kryteria oceny będą następujące:
- wartości projektowe: inspirowane dziedzictwem kulturowym, przyrodniczym i kierunkami rozwoju powiatu średzkiego, oddanie jego specyfiki, elementów charakterystycznych, oryginalność,
- wartości marketingowe: wywoływanie pozytywnych skojarzeń, łatwość rozpoznania i zapamiętywania,
- wartości użytkowe: niezależność od nośnika i środka powielania oraz przekazu, czytelność w różnych skalach, funkcjonowanie w wersji czarno-białej oraz w przestrzeni trójwymiarowej.
Jury zbierze się najprawdopodobniej po 20 lutego. Zasiądą w nim artyści plastycy, graficy, pracownicy działów promocji a także radni powiatu. W oparciu o protokół jury Zarząd Powiatu w Środzie Śląskiej wyłoni zwycięskie logo, a rada powiatu przyjmie je w drodze uchwały.
Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie www.powiat-sredzki.pl. Tam też będzie można obejrzeć wszystkie przesłane projekty. Organizatorzy konkursu planują również zorganizować w starostwie wystawę najciekawszych prac.