Stało się to możliwe dzięki przystąpieniu szkoły do projektu „Pracownia przyrodnicza w każdej gminie”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2007-2013 – Priorytet 7 Rozbudowa i modernizacja infrastruktury placówek edukacyjnych na Dolnym Śląsku, Działanie 7.2 Rozwój infrastruktury placówek edukacyjnych.
- Główny cel, jaki postawiliśmy sobie przystępując do programu, to poprawa jakości i efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematyczno - przyrodniczych poprzez szerokie wykorzystanie eksperymentu, już od najwcześniejszych etapów nauczania – mówi dyrektor średzkiej „Trójki” Alina Kargol. – Możliwość korzystania z tak nowoczesnej pracowni zdecydowanie uatrakcyjnia zajęcia i sprzyja rozwojowi zainteresowań uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, a to w konsekwencji ma skutkować większym zainteresowaniem przedmiotami ścisłymi na dalszych etapach edukacyjnych.
Program „Pracownia przyrodnicza…” realizowany jest poprzez trzy komplementarne ze sobą projekty współfinansowane z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, budżetu Województwa Dolnośląskiego i budżetu państwa.
W poszczególnych komponentach programu wzięło udział 118 szkół podstawowych, w tym SP nr 3 w Środzie Śl., a obejmowały one:
1. Szkolenie nauczycieli do planowania i wykorzystania eksperymentu w procesie nauczania (POKL działanie 9.4),
2. Wdrożenie programu rozwojowego szkoły obejmującego w szczególności dodatkowe zajęcia dla uczniów (POKL działanie 9.1.2),
3. Dostarczenie szkole wyposażenia pracowni przyrodniczej – pomoce dydaktyczne oraz nowoczesny sprzęt komputerowy (RPOWD działanie 7.2).
Wkładem własnym gminy był remont pracowni oraz wyposażenie jej w meble. W ramach realizacji komponentu 2 w roku szkolnym 2010/2011 z zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z wykorzystaniem platformy edukacyjnej skorzystało 69 uczniów. Odbyły się również wycieczki jedno- i dwudniowe, a także trzy wyjazdy do Multicentrum w Jaworze, w których łącznie udział wzięło 132 uczniów.
- Realizacja projektu zdecydowanie przyczyniła się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dotychczas dostępie do edukacji – podkreśla Krzysztof Peryga, dyrektor Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Środzie Śląskiej. – Pozwoliła też na polepszenie jakości procesu kształcenia, wspieranie indywidualnych zainteresowań uczniów, a baza szkoły wzbogaciła się o nowe pomoce dydaktyczne i nowoczesny sprzęt komputerowy.