Akcja jest największą kampanią edukacyjną w Polsce kreującą w dzieciach dobre postawy. Uczy ona poszanowania dla innych, a także promuje zachowanie prospołeczne i wolontariat. Głównym elementem akcji „Warto być dobrym” jest konkurs skierowany do młodzieży z 1500 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Główną nagrodą jest rower górski. Uczniowie rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków w trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko, szkoły, klasy oraz mieszkańców. Kolejną kategorią są działania lokalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. Na koniec roku dzieci pod okiem wychowawcy będą wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy. Wśród najlepszych z całej szkoły zostanie rozlosowany rower.
Akcja jest pod patronatem Minister Edukacji Narodowej i UNESCO. Każda szkoła dostała w paczce rower i multimedialny pakiet edukacyjny „Akademia Umysłu 2”.