Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kostomłoty
Odkrywali uroki Karkonoszy

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
Karkonosze to jeden z piękniejszych zakątków Polski. Wspaniała przyroda i szlaki turystyczne zachęcają do odwiedzania tego miejsca. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Mieczkowie postanowili to sprawdzić i odkryć uroki Karkonoskiego Parku Narodowego.
Odkrywali uroki Karkonoszy
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W ramach realizowanego w naszej szkole projektu unijnego Daj sobie szansę! My Ci pomożemy grupa młodych miłośników przyrody z kl.III-VI wraz z opiekunami p. M.Sierszeń i p. R.Marczukiem miała okazję wyruszyć na wycieczkę krajoznawczo-dydaktyczną po Karkonoszach. Miejscowością docelową naszej wyprawy była Szklarska Poręba. Zwiedziliśmy Muzeum Ziemi Juna, w którym podziwialiśmy bogatą kolekcję poświęconą skarbom ziemi. Prezentowana była stała ekspozycja kamieni szlachetnych i ozdobnych z Polski i z różnych zakątków świata. Szczególną uwagę uczniów zwróciły okazy agatów, karkonoskie ametysty i minerały z dalekiej Kenii, Chin czy Meksyku. Zgłębialiśmy wiedzę o rodzajach skał i ich pochodzeniu. Zaciekawiła nas również wystawa Przewodnictwa Sudeckiego i GOPRU, w której mogliśmy zobaczyć m.in. sprzęt ratowników górskich. W muzealnym sklepiku można było zakupić interesujące pamiątki w postaci wyrobów rzemieślniczych i surowych minerałów.

Następnie wybraliśmy się na pieszą wędrówkę, w trakcie której podziwialiśmy niepowtarzalne krajobrazy Karkonoskiego Parku Narodowego. Szliśmy atrakcyjną częścią skalistego wąwozu, którego stoki porastał naturalny las. Celem wyprawy był najwyższy w polskich Karkonoszach Wodospad Kamieńczyka. Malowniczy wąwóz, wysokie skały, spadająca kaskada wody zrobiły na wszystkich uczestnikach wycieczki niezapomniane wrażenie.

To tylko namiastka tego, co udało nam się zobaczyć. „Warto tu przyjechać na dłużej”, „Wspaniałe widoki”, „Karkonosze są urokliwe”, „”- potwierdzają to uczestnicy naszej wycieczki.

Magdalena Werno-Sierszeń, realizator projektu

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki

red.

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.