Tuba, którą w towarzystwie marszałka województwa Rafała Jurkowlańca oraz wojewody dolnośląskiego Aleksandra Marka Skorupy, dyrektora Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei Romana Głowaczewskiego oraz wykonawcy robót - firmy Skanska S.A., wmurowano w fundamenty zawierała informacje o znaczeniu tej inwestycji dla regionu: „Budowa mostu na Odrze w Brzegu Dolnym to inwestycja (…), która w przyszłości połączy główne miejscowości okolic Wrocławia, stwarzając ich mieszkańcom możliwość wygodnego przejazdu bez konieczności wjeżdżania do stolicy Dolnego Śląska. Budowany właśnie most, który pod koniec 2013 r. zepnie brzegi Odry, połączy gminę Miękinia, leżącą w powiecie średzkim z położoną w powiecie wołowskim gminą Brzeg Dolny”.
Most w Brzegu Dolnym będzie jednym z najdłuższych mostów w Polsce. Ta nowoczesna przeprawa na Odrze będzie miała długość 565 metrów i 15 metrów szerokości. Budowa mostu oraz prawie 7 kilometrów dróg dojazdowych pochłonie 172 mln zł, z czego 84 mln pochodzić będzie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014. Pozostałe środki pochodzą z budżetu Województwa Dolnośląskiego oraz pomocy finansowej lokalnego samorządu. Inwestorem działającym w imieniu Zarządu Województwa Dolnośląskiego jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei a generalnym wykonawcą robót - firma Skanska S.A. Prace budowlane rozpoczęły się jesienią ubiegłego roku, a ukończenie dróg dojazdowych oraz samego mostu zaplanowano na koniec 2013 roku.
Jak podkreśla Jan Marian Grzegorczyn – wójt Gminy Miękinia budowa mostu to inwestycja na którą długo czekano. Jej realizacja, zarówno dla mieszkańców Miękini jak i Brzegu Dolnego, ma ogromne znaczenie. Nie tylko komunikacyjne, ale przede wszystkim stwarza szereg szans na rozwój gospodarczy, turystyczny, kulturalny i walkę z lokalnym bezrobociem. Sam most jednak nie zdynamizuje rozwoju tego terenu, do lokowania inwestycji i poprawnej komunikacji niezbędne jest sprzężenie go z siecią dróg publicznych. Konieczne jest wybudowanie dróg łączących przeprawę mostową z autostradą A4 poprzez drogę krajową nr 94. Obecny układ i techniczne parametry dróg komunikujących most z drogą krajową są niewystarczające dla prognozowanego zwiększenia ruchu drogowego, dlatego też tak bardzo zależy mi na wybudowaniu drogi stanowiącej obwodnicę Miękini.