Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Kostomłoty
Sprawdzają się w praktyce

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
W tym roku w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Kostomłotach rozpoczęła się realizacja zajęć przyrodniczo-matematycznych w ramach innowacji pedagogicznej. Zajęcia odbywają się po lekcjach w ilości 2 –godzin w tygodniu i uczęszcza na nie 20 uczniów klasy Va.
Sprawdzają  się w praktyce

Sprawdzają  się w praktyce
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Sprawdzają  się w praktyce
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Sprawdzają  się w praktyce
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Głównym celem zajęć jest kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystywania wiedzy w praktyce. Dzięki zastosowaniu metod aktywizujących i technologii informacyjnej uczniowie zdobywają i utrwalają wiedzę w ciekawy sposób, uczą się twórczego rozwiązywania problemów i  rozwijają swoje zainteresowania przyrodniczo- matematyczne. Znaczna część zajęć odbywa się poza salą lekcyjną. Uczniowie wyposażeni w taśmy miernicze, kompasy, plany, skalę porostową, lupy, notatniki, utrwalają i sprawdzają swoją wiedzę w praktyce.

Badają i określają czystość powietrza w okolicy szkoły.

Obserwując pozorną wędrówkę słońca po niebie określają kierunki geograficzne.

Rysują zegar słoneczny na boisku szkolnym.

Wskazują kierunki za pomocą planu miejscowości i kompasów..

Wykonują pomiary elementów pogody za pomocą przyrządów meteorologicznych.

Podczas zajęć korzystają również z technologii informacyjnej, programów edukacyjnych i  tablicy interaktywnej:

• określają klimat czytając z wykresu słupkowego i liniowego,

• na zajęciach „W roli meteorologa” prezentują swoją wiedzę przy mapie pogody,

• prognozują pogodę na następny dzień.

W pracy z uczniem nauczyciele wykorzystują różnorodne metody nauczania: eksperyment, dyskusję, pomiar, burzę mózgów, wycieczkę i lekcję terenową. Uczniowie pracują zbiorowo, grupowo oraz indywidualnie. Zróżnicowanie metod i form pracy przyczynia się do uatrakcyjnienia zajęć i  motywacji uczniów do  samodzielnej i twórczej pracy.

Podczas takich zajęć według Dale’ a uczeń jest w stanie zapamiętać aż 90% z tego, co mówi podczas wykonywania danej czynności.

Uczniowie podczas zajęć prowadzą swoje pierwsze badania naukowe, zaspokajają swoją ciekawość poznawczą a nauczyciel jest tylko inspiratorem samodzielnej pracy uczniów.

W sposób pośredni kieruje ich pracą, jako doradca, ekspert i przewodnik.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


Janina Kasak



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 78659
Dzisiaj
Poniedziałek 6 maja 2024
Imieniny
Beniny, Filipa, Judyty

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl