Uczniowie prowadzący lekcję posługiwali się trzema językami angielskim, niemieckim i polskim.
Klasy, w których językiem wiodącym jest angielski prezentowały dobytek kulturowy, historię i zwyczaje panujące w krajach anglojęzycznych. Klasy z wiodącym niemieckim opowiadały o zwyczajach, kulturze, tradycjach i geografii krajów niemieckojęzycznych.
Najmłodsze dzieci z klas I-III wspaniale opowiadały o zwierzętach, warzywach i owocach, śpiewały piosenki wymieniając nazwy pór roku i miesięcy. Lekcja ta zyskała ogromną aprobatę ze względu na jej innowacyjny i interaktywny charakter.
Wszyscy wyszli z niej ze świadomością, że nauka języków obcych to wspaniałe i jakże pożyteczne w życiu każdego Europejczyka doświadczenie.
Ewelinie Dutka, Aleksandrze Jackowiak oraz Marcie Toczyńskiej gratulujemy pomysłu, wspaniałych osiągnięć w pracy zawodowej, których namacalnym efektem są młodzi „językoznawcy” oraz umiejętności przekazywania wiedzy o języku w sposób zrozumiały, efektywny i przyjemny.