Zgodnie z uchwałą Rady Gminy system nie obejmuje nieruchomości niezamieszkałych tj. budynków użyteczności publicznej, placówek oświatowych i zdrowotnych, miejsc handlowych i usługowych, zakładów pracy itp. Podmioty te we własnym zakresie podpisują umowy na wywóz nieczystości stałych z przedsiębiorcą świadczącym takie usługi, który posiada w gminie wpis do rejestru działalności regulowanej.
W przyjętym przez Radę Gminy systemie gospodarki odpadami w naszej gminie odpady powstałe na terenie nieruchomości winne być sortowane do dwóch pojemników z podziałem na „suche” i „mokre” lub niesegregowane.
Co rozumiemy przez odpady suche i mokre?
Odpady suche - należy rozumieć –odpady resztkowe pozostałe po wyselekcjonowaniu odpadów mokrych z odpadów o gabarytach umożliwiających umieszczenie ich w pojemniku, w tym odpady takie jak: metale żelazne i nieżelazne, papier, szkło, tworzywa sztuczne, tekstylia, obuwie, fajans, zużyte środki higieniczne, np. pampersy, odpady wielomateriałowe itp.
Odpady mokre należy rozumieć odpady ulegające biodegradacji, które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów, takie jak: resztki żywności, fusy po kawie i herbacie, skorupki po jajkach i orzechach, resztki warzyw i owoców, kurz z odkurzaczy, odpady roślinne, trawa, liście, ziemia po kwiatach, zużyte ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne, drewno, zabrudzony i mokry papier, popiół
Przez odpady niesegregowane należy rozumieć odpady mokre i suche zbierane łącznie.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się raz na 2 m-ce do 10 –tego następnego miesiąca po okresie, którego dotyczy obowiązek uiszczenia opłaty.
Termin wniesienia pierwszej opłaty upływa w dniu 10 września 2013 r., i obejmuje okres od 1 lipca do 31 sierpnia 2013 r. Opłatę należy uiścić gotówką w kasie Urzędu Gminy lub przelewem na konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Środzie Śląskiej 16 9589 0003 0006 1955 2000 0020
Stawki opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy po przetargu wynoszą:
12 zł od osoby za odpady zbierany selektywnie
14 zł od osoby za odpady niesegregowane.