Pracę w średzkim magistracie rozpoczął 3 kwietnia.
Doświadczenie w samorządzie
Marcin Nowakowski ma 37 lat, z wykształcenia jest magistrem administracji. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu funkcjonowania samorządu. Zanim trafił do Środy Śląskiej ostatnie lata pracował w Kłodzku. W tamtejszym lokalnym samorządzie zajmował się zarządzaniem zespołem pracowników i czynnościami związanymi z właściwym funkcjonowaniem magistratu. – Doświadczenie zawodowe zdobywalem także w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, a także w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Legnicy – dodaje.
Trzy znaczące filary
- Jako Kierownik Wydziału Organizacyjnego w średzkim Urzędzie Miejskim wiem, że czeka mnie dużo pracy i różnorodnych wyzwań. Szczególny nacisk chciałbym położyć na sprawy organizacyjne, związane ze strukturą wydziału i jego kompetencjami. Istotne znaczenie dla jego sprawnego funkcjonowania mają trzy filary: współpraca z sołectwami w ramach funduszu sołeckiego, współdziałanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych, a także właściwy nadzór i pełna koordynacja w zakresie pomocy i doradztwa osobom dysfunkcyjnych w ramach profilaktyki uzależnień – podkreśla kierownik Nowakowski.
Zespół – duży pozytyw
Jak zapewnia nowy Kierownik ORG, oprócz zadań priorytetowych będzie mieć na uwadze także inne czynności istotne dla zapewnienia właściwego funkcjonowanie Urzędu.
- Dużym pozytywem jest dla mnie zespół, z którym przyszło mi współpracować, zbudowany z kreatywnych i wartościowych osób. Nie wiem, czy uda mi się zrealizować w tym roku wszystkie założenia, gdyż objąłem stanowisko kierownika w trakcie roku budżetowego, kiedy większość umów była już zawarta, ale dołożę wszelkich starań, aby zadania wydziału były realizowane terminowo i właściwie.