Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Powiat Średzki
Niezapomniana wycieczka

autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn
Uczestnicy Środowiskowego Domu Samopomocy w Środzie Śląskiej oraz jego filii w Piersnie wraz z opiekunami wzięli udział w jednodniowej, lecz pełnej wrażeń wycieczce do Pragi.
Niezapomniana wycieczka

kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Tak wspominają ten wyjazd:

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od klasztoru Strahowskiego ze słynną Loretą, skarbcem oraz kopią Domu Santa Casa z Loreto. Przechadzając się malowniczymi uliczkami Pragi udaliśmy się na Plac Hradczański. Duże wrażenie zrobił na nas Zamek Praski z olbrzymią, cudowną Katedrą Świętego Wita, Starym Pałacem Królewskim i Bazyliką Św. Jerzego. Wszystkim bardzo spodobała się słynna Złota Uliczka, która jest zabudowana szeregiem maleńkich, bajkowo pomalowanych domków. Ciekawy też był spacer korytarzem łączącym dwie wieże, w którym prezentowane są zbroje rycerskie oraz broń z różnych epok.

W dzielnicy Mala Strana oglądnęliśmy barokowy Pałac Wallenstaina oraz przyległy do niego przepiękny ogród w stylu francuskim. To w nim zachwycaliśmy się sztuczną grotą ze stalagmitami i stalaktytami, stawami, sadzawkami z pięknymi fontannami i kolorowymi rybami. Przechadzając się alejkami dane nam było spotkanie z dużymi, pięknie ubarwionymi pawiami, szczególnie duże wrażenie zrobił na nas paw albinos.

Schodząc schodami w dół, z góry Malej Strany mogliśmy podziwiać w dole piękne kolorowe miasto z charakterystycznymi czerwonymi dachami oraz wijącą się szeroką rzeką Wełtawą. Oszołomieni pięknymi i licznymi zabytkami udaliśmy się do restauracji na tradycyjny czeski obiad oczywiście z knedliczkami.

Po obiedzie wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie starej, cudownej Złotej Pragi. Przechodząc do Starego Miasta spacerowaliśmy po najstarszym moście w mieście – Moście Karola, który jest najsłynniejszym symbolem Pragi. Spacerując mostem mijaliśmy 30 barokowych rzeźb. Najbardziej okazałą z nich jest pokryta zielonkawą patyną figura świętego Jana Nepomucena. Z mostu podziwialiśmy piękne widoki na miasto i pływające po Wełtawie statki. Kolejnym punktem zwiedzania było Stare Miasto z pięknymi kolorowymi elewacjami budynków i kościołów. Największą atrakcją Starego Miasta jest historyczna wieża ratuszowa ze sławnym z XV wieku zegarem „Orłoj”, charakteryzującym się ruchomymi postaciami apostołów, figurką śmierci i koguta.

Po kolacji czekał nas jeszcze spacer po Pradze i kolejne zabytki miasta.

Zwiedzanie jednego z najpiękniejszych miast Europy było dla nas dużym przeżyciem. To była nasza jedna z najpiękniejszych wycieczek, pełna niezapomnianych wrażeń, które na pewno pozostaną na długo w naszej pamięci. Mimo zmęczenia wróciliśmy bardzo zadowoleni z nadzieją na kolejny wyjazd poza granice naszego kraju.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki

rtr

o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.