Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
AZBEST - dofinansowanie na usuwanie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Dobrą wiadomość mamy dla mieszkańców gminy, którzy chcieliby pozbyć się ze swych nieruchomości wyrobów zawierających azbest.
AZBEST - dofinansowanie na usuwanie

Popularne niegdyś pokrycia dachowe z płyt azbestowo-cementowych, a dokładnie zawarte w nich włókna mogą wywoływać groźne choroby: pylicę, a nawet nowotwory.

Właściciele budynków, do budowy których użyto azbest nie powinni samodzielnie usuwać tego materiału.

- Konieczna jest interwencja wyspecjalizowanych firm i przewiezienie zdemontowanego materiału na składowiska - podkreśla Aleksander Marek Skorupa, prezes zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. - To oczywiście powoduje koszty, na poniesienie których nie każdy może sobie pozwolić. Z pomocą mieszkańcom po raz kolejny przychodzą Fundusze ekologiczne.

Jak informuje Wydział Spraw Komunalnych, Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej, również w tym roku możliwe będzie wspólne uczestnictwo w programie usuwania takich materiałów, znajdujących się w obrębie nieruchomości na terenie gminy.

- Zostaną do tego wykorzystane środki finansowe w ramach dotacji z WFOŚiGW we Wrocławiu - dowiadujemy się w wydziale KŚR. - Zakłada się, że w ramach dotacji z Wojewódzkiego Funduszu pozyskane zostanie dofinansowanie w wysokości 85% kosztów demontażu i utylizacji wyrobów azbestowych. Pozostałe 15% tych kosztów pokryje gmina.

Dotacja z WFOŚ wraz z gminnym dofinansowaniem pokryje w całości koszty związane z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest z terenu nieruchomości. Z kolei wszelkie inne koszty, związane np. z zastąpieniem wyrobów azbestowych nowymi materiałami, będą ponoszone przez właścicieli nieruchomości.

Wszyscy mieszkańcy gminy Środa Śląska, których nieruchomości zostały ujęte w „Programie usuwania azbestu z terenu Gminy Środa Śląska" będą mogli skorzystać w 2016 r. z dotacji na przedsięwzięcie związane z usunięciem azbestu. By było to możliwe stosowną deklarację należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Środzie Śląskiej, pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska, w terminie do 31 stycznia 2016 br.

Formularze deklaracji dostępne są w Urzędzie Miejskim w Wydziale Spraw Komunalnych, Środowiska i Rolnictwa pok. 10A, lub do pobrania na stronie internetowej gminy www.srodaslaska.pl

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


rtr



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 92369
Dzisiaj
Czwartek 2 maja 2024
Imieniny
Longiny, Toli, Zygmunta

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl