Firmę najbardziej interesują budynki w centrum miasta, o powierzchni ok. 2 000 m2, w których będzie można zaaranżować 150-250 łóżek dla gości.
– Dla naszych hoteli szukamy obecnie lokalizacji w bezpośrednim sąsiedztwie największych atrakcji Wrocławia. Chcemy, aby nasi goście mieli szybki i łatwy dostęp do lokalnych zabytków oraz miejsc spotkań z kulturą, a także do popularnych i modnych restauracji, klubów oraz barów. Jednocześnie, dbając o komfortowy wypoczynek podróżnych, unikamy nieruchomości położonych przy głównych ulicach, które generują największy ruch pieszy i samochodowy – wyjaśnia Renata Kusznierska, dyrektor zarządzająca Selina w Polsce. – Wrocław to jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich miast. Przyciąga niesamowitą atmosferą, pięknymi zabytkami oraz coraz bogatszą ofertą kulturalną i biznesową. Jesteśmy przekonani, że to odpowiednie miejsce dla hotelu Selina – dodaje Renata Kusznierska.
Selina poszukuje nieruchomości, których układ przestrzenny pozwala na łatwe dostosowanie ich do funkcji, jaką mają pełnić, dlatego preferuje już istniejące hotele. Na razie firma koncentruje się na obiektach w centrum miasta. W przyszłości nie wyklucza jednak rozszerzenia działalności na inne dzielnice.
Model biznesowy Selina zakłada przede wszystkim długoterminowy wynajem nieruchomości, ale firma nie wyklucza też możliwości ich zakupu. Obiekty te są następnie odnawiane, w partnerstwie z miejscowymi deweloperami, projektantami i artystami, co z reguły zajmuje 90-120 dni.
Cechą charakterystyczną hoteli Selina jest to, że aż 40-50% powierzchni przeznacza jest na przestrzenie wspólne, w tym strefy co-workingowe i wellness oraz przestrzenie dostosowane do odpoczynku i zabawy, sprzyjające integracji z innymi podróżnymi oraz miejscową ludnością. Design każdego obiektu tworzony jest przy współpracy z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Wiele mebli oraz innych elementów wystroju wnętrza jest produkowanych ręcznie lub powstaje w procesie upcyclingu.