Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Środa Śląska
Borsig - TAK, Ksawery - NIE

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Przetrwał III Rzeszę i II wojnę światową, potem upadek muru berlińskiego i zjednoczenie Niemiec, a ostatnio wściekłe porywy Ksawerego.
Borsig - TAK, Ksawery - NIE

Mniej więcej dobę po tym jak nasze sąsiadujące łużycko-dolnośląskie ziemie przeleciał orkan, przez ziemię średzką z prędkością niewiele mniejszą przeleciał do Wrocławia zabytkowy Borsig.

O ile wjazd do Polski koleją od strony Berlina 7 października możliwy nie był, o tyle od strony Drezna było łatwiej, ale też nie idealnie.

Niemiecka przedwojenna (rok produkcji 1934) lokomotywa parowa Borsig 03 2155-4, z tradycyjnym jesiennym pociągiem z Cottbus do stolicy Dolnego Śląska, na łuku magistrali kolejowej od strony Malczyc pojawiła się z blisko półtoragodzinnym opóźnieniem. Pociąg oczekiwany we Wrocławiu o godz. 10:50 przemknął przez stację PKP w Środzie równo „za piętnaście samo południe”. Jednak niezależnie od pogody czy opóźnienia widok był imponujący i warto było poczekać.

Borsig - Johann Friedrich August, urodzony we Wrocławiu w roku 1804 twórca koncernu przemysłowego Borsigwerke założonego w połowie XIX w. w Berlinie, zajmującego się np. budową parowozów.

Więcej informacji znajdziesz w gazecie średzkiej
Express Średzki


(j.l.)



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
odwiedziny: 101807
Dzisiaj
Niedziela 19 maja 2024
Imieniny
Celestyny, Iwony, Piotra

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl