Najlepsze propozycje z każdego powiatu zostaną przesłane właściwym wojewodom celem wyboru siedmiu najlepszych projektów w każdym z województw. Ostateczną decyzję o przyznaniu dotacji z budżetu państwa na realizację najlepszych w skali całego kraju projektów z zakresu poprawy bezpieczeństwa podejmie Departament Bezpieczeństwa Publicznego MSWiA.
Wnioski na realizację w/w projektów zwanych też autorskimi programami poprawy bezpieczeństwa mogą składać m.in. gminy, powiaty i organizacje pozarządowe przy czym zaleca się aby organizacje te tworzyły wspólne projekty z jednostkami samorządu terytorialnego (jst). W przypadku gdy realizatorem przedsięwzięcia jest szkoła wniosek składa jst. Beneficjentem programu nie mogą być komisariaty policji i jednostki państwowej straży pożarnej.
Program „Razem bezpieczniej” obejmuje następujące obszary problemowe w zakresie ogólnie rozumianego bezpieczeństwa: bezpieczeństwo w miejscach publicznych i w miejscu zamieszkania, przemoc w rodzinie, bezpieczeństwo w szkole, bezpieczeństwo w środkach komunikacji publicznej, bezpieczeństwo w ruchu drogowym (miasteczka ruchu drogowego w innej puli), bezpieczeństwo w działalności gospodarczej oraz ochrona dziedzictwa narodowego.
W gminach zadania w ramach programu „Razem bezpieczniej” będzie inicjował i realizował wójt, burmistrz lub prezydent miasta, zaś na szczeblu powiatu koordynatorem rekomendacji i wyboru najlepszych projektów będzie starosta przy udziale powiatowej komisji bezpieczeństwa i porządku, które posiadają najlepsze rozeznanie co do kierunków działań w celu poprawy bezpieczeństwa w powiecie.
Szczegółowe informacje o założeniach, celach i dokumentacji niezbędnej do uczestnictwa w programie „Razem bezpieczniej” znajdują się na stronie internetowej www.czkw.wroc.pl w zakładce serwis- pobierz plik. Starosta średzki zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania projektów w ramach w/w obszarów problemowych. Projekty (wnioski o dotacje) prosimy składać w sekretariacie średzkiego starostwa – pok. nr 40, w terminie do 27 listopada.