Zgodnie z nim, w minionym roku powiatowy rzecznik udzielił 470 porad (w tym 243 telefonicznych), 146 razy występował do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów (interwencje i mediacje) oraz uczestniczył w 12 sprawach sądowych. Wszystkie sprawy sądowe zostały zakończone pomyślnie, a tylko cztery wystąpienia do firm zostały zakończone negatywnie, lecz nie z winy rzecznika. Najwięcej porad dotyczyło sprzedaży sprzętu AGD, telefonów komórkowych, obuwia oraz umów w zakresie usług finansowych.
- Najbardziej cieszy, nie liczba pozytywnie załatwionych spraw, ale to, że podejmowane przeze mnie działania mają bezpośredni wpływ na zachowania przedsiębiorców. Po pierwsze zapoznają ich z powinnościami wobec konsumentów, a po drugie uświadamiają konieczność przestrzegania obowiązującego prawa - wyjaśnia Bożena Sielska Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Środzie Śl. - Zaskakujący jest fakt, że konsumenci nadal zbyt mało korzystają z przysługujących im praw, a zbyt łatwo wierzą sprzedawcy co do sposobu składania reklamacji.
Rosnąca liczba spraw prowadzonych przez rzeczników świadczy, z jednej strony, o wzroście świadomości konsumentów w dochodzeniu swoich praw, z drugiej strony o społecznej potrzebie istnienia takiej funkcji, jaką jest Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Dla naszego rzecznika oznacza to jedno - kolejny pracowity rok.