W Malczycach, położonych na modernizowanej linii E 30 miedzy Wrocławiem i Legnicą dynamicznie zmienia się wygląd stacji. Nie ma już śladu po demontażu starych wiat i głębokiego wykopu pod przejście podziemne dla pieszych. Widać nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Kończy się montaż odnowionych konstrukcji wiat, które zachowały historyczny wygląd lecz zostały uzupełnione i zakonserwowane. Montowane są również cztery nowe, wyposażone w siedzenia wiaty.
Prace przy przejściu podziemnym wyszły na powierzchnię. Aktualnie powstają schody. Inwestor PLK S.A. nie zapomniał również o dostosowaniu obiektu do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Widać efekty prace przy pochylniach dla wózków i rowerów.
Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawiły się już pierwsze elementy systemu informacji wizualnej. Są one zgodne ze stylistyką modernizowanej linii E 30.
W ramach umowy „Odbudowa i modernizację linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole Wrocław – Legnica, szlak Środa Śląska – Malczyce tor 1 i 2 wraz ze stacją Malczyce” na ok. 10 km dwutorowym szlaku dwutorowej linii kolejowej prowadzona jest kompleksowa wymiana torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjna, urządzenia łączności, elektroenergetyki. Zmodernizowane będzie 14 obiektów inżynieryjnych i ustalonych lokalizacjach zabudowane zostaną ekrany akustyczne chroniące przed hałasem.
Wykorzystywane jeszcze na stacji, mechaniczne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostaną zastąpione komputerowym systemem sterowania.
Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest częścią modernizacji linii kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec/Bielawa Dolna. Efektem prac jest m. in. wzrost prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu pociągów, poprawa warunków obsługi podróżnych oraz poprawa ochrony środowiska.