Urodziny sławnego misia to kolejna akcja w ramach kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom". Dziewięć lat temu zapoczątkowała ją fundacja ABCXXI - Program Zdrowia Emocjonalnego". Jej celem jest uświadamianie dorosłym znaczenia głośnego czytania dziecku dla jego rozwoju psychicznego i umysłowego. Z tej okazji puchatkowe imprezy połączono z głośnym czytaniem książek. Akcja od lat organizowana jest w wielu miastach Polski w dniu upamiętniającym pierwsze wydanie bestselleru Alana Aleksandra Milnea.
- Młodzi czytelnicy zapoznali się z sylwetką i twórczością autora, wysłuchały fragmentów książek i wykonały prace plastyczne – informuje Natalia Budzyń z działu dziecięcego biblioteki.
Przygody misia doczekały się wielu ekranizacji i adaptacji teatralnych. Obecnie prawa wydawnicze do książek o bohaterze posiada na wyłączność korporacja Disneya, która zarejestrowała jego wizerunek jako znak towarowy w wielu krajach świata. Korporacja strzeże wizerunku i praw autorskich do tego stopnia, że wymaga zezwolenia na użycie go na prywatnych stronach internetowych i w adaptacjach teatralnych.