Kontakt:
tel. 71 396 89 34
e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat-sredzki.pl
Godziny pracy:
poniedziałek 7.30 - 15.30
wtorek 7.30 - 15.30
środa 7.30 - 17.00
czwartek 7.30 - 15.30
piątek 7.30 - 14.00
Dekalog konsumenta
1. Konsument jest najważniejszym ogniwem w obrocie gospodarczym, gdyż to on jest finalnym odbiorcą większości produktów stanowiących ofertę rynkową.
2. Konsument otoczony jest opieką prawną ze strony Państwa i ma prawo do reprezentacji.
3. Konsument ma prawo autonomicznego wyboru towarów i usług, zarówno pod względem jakości jak też ich ceny.
4. Konsument ma prawo do rzetelnej informacji o oferowanych mu towarach oraz usługach.
5. Konsument ma prawo do bezpieczeństwa. Wyraża się ono w jego ochronie przez towarami i usługami mogącymi zagrozić życiu lub zdrowiu oraz ochronie jego interesów ekonomicznych.
6. W przypadku narażenia na szkodę, konsument ma prawo żądania jej naprawienia.
7. Konsument ma prawo do wyrażania opinii o polityce konsumenckiej Państwa oraz działaniach producentów i handlowców oraz do zrzeszania się w celu ochrony swoich praw i interesów.
8. Konsument ma prawo do reklamacji towarów oraz usług.
9. Konsument ma prawo edukacji konsumenckiej.
10. Konsument ma prawo do życia w zdrowym środowisku naturalnym.