Omówione zostały zagadnienie związane z gospodarką odpadami. Sołtysi uzyskali informację nt. dzierżawy pojemników, możliwości wykupu od firmy lub zakupu we własnym zakresie. Wójt Gminy przedstawiła propozycję sołtysom odnośnie przejęcia obowiązków wydawania worków na odpady surowcowe tzw. suche za odpłatnością, które dostarczałaby Firma wykonująca na terenie gminy usługę w zakresie odbioru odpadów. Na spotkaniu wszyscy obecni sołtysi jednogłośnie wyrazili zgodę na taką formę wydawania worków.
Przedstawiony został harmonogram odbioru odpadów oraz omówiono jak prawidłowo segregować śmieci. Dużym zainteresowaniem sołtysów było funkcjonowanie PSZOK tzn. godziny otwarcia, lokalizację oraz jakie odpady oddawać można do tego punktu. Wójt Teresa Olkiewicz poinformowała zebranych, że w najbliższym czasie trafi do mieszkańców poradnik jak segregować odpady komunalne w formie ulotki.
Kolejnym punktem była organizacja Dożynek Gminnych zaplanowanych na dzień 25.08.2013 r., a w szczególności omówione zostały kwestie związane z pełnieniem roli gospodarza dożynek, przygotowaniem dekoracji, omówieniem Regulaminu na Najciekawsze Stoisko Wiejskie i Najpiękniejszy Wieniec Dożynkowy. Rozdano wszystkim obecnym materiały odnośnie zasad przeprowadzenia konkursów, kryteria oceny, warunki uczestnictwa, skład komisji oceniającej, jak również wysokość kwot za zajęte miejsca w konkursach. Ustalono z sołtysami termin składania zgłoszeń odnośnie :
- pełnienia funkcji gospodarza – do dnia 31 lipca,
- do udziału w konkursie na Najciekawsze Stoisko Wiejskie oraz Najpiękniejszy Wieniec Dożynkowy – do dnia 9 sierpnia.
- zgłoszenie udziału Sołectw w procesji z darami podczas mszy dożynkowej – do dnia 14 sierpnia.
- zgłoszenie drużyn do udziału w Turnieju Wsi – na dzień 20 sierpnia.